• news_bg

Quale hè megliu cà lampade à incandescenza, lampade à risparmiu energeticu, lampade fluorescenti è lampade LED?

Analizemu i vantaghji è i svantaghji di ognuna di sti lampade quì.

drtg (2)

1.Lampade à incandescenza

Lampi incandescenti sò ancu chjamati lampadine.Funziona generendu calore quandu l'elettricità passa per u filamentu.A più alta hè a temperatura di u filamentu, u più luminosu hè a luce emessa.Hè chjamatu lampada incandescente.

Quandu una lampada incandescente emette luce, una grande quantità di energia elettrica hè cunvertita in energia di calore, è solu una quantità assai chjuca pò esse cunvertita in energia luminosa utile.

A luce emessa da i lampi incandescenti hè una luce di culore pienu, ma a ratio di cumpusizioni di ogni luce di culore hè determinata da u materiale luminiscente (tungstenu) è a temperatura.

A vita di una lampa incandescente hè ligata à a temperatura di u filamentu, perchè più altu hè a temperatura, più faciule u filamentu sublimà.Quandu u filu di tungstenu hè sublimatu à un pocu magre, hè faciule per brusgià dopu avè energizatu, finiscinu cusì a vita di a lampada.Per quessa, u più altu u putere di a lampada incandescente, più corta hè a vita.

Disadvantages: Di tutti l'illuminazione chì utilizanu l'electricità, i lampi incandescenti sò i menu efficaci.Solu una piccula parte di l'energia elettrica chì cunsuma pò esse cunvertita in energia luminosa, è u restu hè persu in forma di energia di calore.In quantu à u tempu di illuminazione, a vita di tali lampade hè di solitu micca più di 1000 ore.

drtg (1)

2. lampi fluoriscenti

Cumu funziona: U tubu fluoriscente hè solu un tubu di scaricamentu di gas chjusu.

U tubu fluoriscente s'appoghja nantu à l'atomi di mercuriu di u tubu di lampa per liberà i raghji ultravioletti attraversu u prucessu di scaricamentu di gas.Circa 60% di u cunsumu di l'electricità pò esse cunvertisce in luce UV.L'altra energia hè cunvertita in energia di calore.

A sustanza fluoriscente nantu à a superficia interna di u tubu fluoriscente assorbe i raghji ultraviolet è emette luce visibile.Diversi sustanzi fluorescenti emettenu una luce visibile diversa.

In generale, l'efficienza di cunversione di a luce ultravioletta à a luce visibile hè di circa 40%.Dunque, l'efficienza di una lampada fluorescente hè di circa 60% x 40% = 24%.

Disadvantages: U svantaghju dilampade fluorescentihè chì u prucessu di pruduzzione è a contaminazione ambientale dopu chì sò scrapped, principarmenti a contaminazione di mercuriu, ùn sò micca amichevuli di l'ambiente.Cù a migliione di u prucessu, a contaminazione di l'amalgama hè ridutta gradualmente.

drtg (3)

3. lampi di risparmiu d'energia

Lampade à risparmiu energeticu, cunnisciutu ancu com'è lampade fluorescenti compatte (abbreviate cum'èlampade CFLall'estero), anu i vantaghji di una alta efficienza luminosa (5 volte quella di i lampadine ordinarie), un effettu evidenti di risparmiu d'energia, è una longa vita (8 volte quella di i lampadine ordinarie).Piccula dimensione è faciule d'utilizà.Funziona basicamente u listessu cum'è una lampada fluorescente.

Disadvantages: A radiazione elettromagnetica di lampade à risparmiu d'energia vene ancu da a reazione di ionizazione di l'elettroni è di u mercuriu.À u listessu tempu, i lampi di risparmiu d'energia anu bisognu di aghjunghje fosfori di terra rara.A causa di a radiuattività di i fosfori di terra rara, i lampi di risparmiu d'energia pruduceranu ancu radiazioni ionizzanti.In cunfrontu cù l'incertezza di a radiazione elettromagnetica, u dannu di a radiazione eccessiva à u corpu umanu hè più degne d'attenzione.

drtg (4)

Inoltre, per via di a limitazione di u principiu di travagliu di lampade à risparmiu energeticu, u mercuriu in u tubu di lampade hè obligatu à diventà a fonte principale di contaminazione.

4.lampi LED

LED (Light Emitting Diode), diodu emettitore di luce, hè un dispositivu semiconductor à stati solidi chì pò cunvertisce l'energia elettrica in luce visibile, chì pò cunvertisce direttamente l'electricità in luce.U core di u LED hè un chip semiconductor, una estremità di u chip hè attaccata à un bracket, una estremità hè l'elettrodu negativu, è l'altra estremità hè cunnessa à l'elettrodu pusitivu di l'alimentazione, in modu chì tuttu u chip hè incapsulatu. da resina epossidica.

U wafer di semiconductor hè custituitu di dui parti, una parte hè un semiconductor di tipu P, in quale i buchi dominanu, è l'altru finale hè un semiconductor di tipu N, induve l'elettroni sò principalmente.Ma quandu i dui semiconduttori sò cunnessi, una junction PN hè furmatu trà elli.Quandu u currenti agisce nantu à u wafer à traversu u filu, l'elettroni seranu imbuttati à a regione P, induve l'elettroni è i buchi recombine, è poi emettenu energia in forma di fotoni, chì hè u principiu di emissione di luce LED.A lunghezza d'onda di a luce, chì hè ancu u culore di a luce, hè determinata da u materiale chì forma a junction PN.

Svantaghji: i luci LED sò più caru cà l'altri apparecchi di illuminazione.

In riassuntu, i luci LED anu assai vantaghji annantu à l'altri luci, è i luci LED diventeranu illuminazione mainstream in u futuru.